Torrt men dammigt i 35 år
Ett par gånger om året vevades motorn runt
Hämtning i ösregn
På väg in i nytt garage
På plats för renovering
Grå teddyklädsel som monterades i januari 1972
Under det smutsiga överdragsklädseln fanns en välbevarad originalklädsel i kulören bronze
Hel och komplett, men skitig
Bilen har klarat sig bra från rost under sina 47 år tack vare grundlig rostskyddsbehandling vid leverans och därefter varje år den var i bruk
På tidga GS går innerskärmarna att ta bort så att det går lätt att komma åt motorn
Här behöver göras rent
En GS-motor är kompakt - ca 35 cm lång och 55 cm bred, ca 100 kg
Avklädd
Smörjoljekanalerna är frästa i vevhushalvorna som monteras utan packningar.
Topp före
Topp efter
Trelagrad vevaxel på plats
Utan packbox
Verktyg för montering av packboxar på vevaxel och kamaxlar
Nya kolvringar
Nya skruvar till svänghjulet
Hydraulpumpen är en kolvpump som drivs av vänstra kamremmen
Slangen går till vevhusventilationen
Ny oljekylare
Kamremmar på plats
Ny koppling moterad på svänghjulet
Vackra skruvar med chevroner
Skitig förgasare
Ren förgasare
Rengjort och pulverlackat
Chassinummer
Ett av de få rostiga ställena var frontplåten under motorn, tydligt efter blästring.
Fram till juni 1972 saknade GS det ovala hålet i frontplåten
Lackad i AC087 Beige Albatros
Motor påplats
Fjäderben bak
Höger innerskärm lackad i AC087 Beige Albatros