Torrt men dammigt i 35 år

Ett par gånger om året vevades motorn runt

Hämtning i ösregn

På väg in i nytt garage

På plats för renovering

Grå teddyklädsel som monterades i januari 1972

Under det smutsiga överdragsklädseln fanns en välbevarad originalklädsel i kulören bronze

Hel och komplett, men skitig

Bilen har klarat sig bra från rost under sina 47 år tack vare grundlig rostskyddsbehandling vid leverans och därefter varje år den var i bruk

 

På tidga GS går innerskärmarna att ta bort så att det går lätt att komma åt motorn

Här behöver göras rent

En GS-motor är kompakt - ca 35 cm lång och 55 cm bred, ca 100 kg

Avklädd

 

Smörjoljekanalerna är frästa i vevhushalvorna som monteras utan packningar.

Topp före

Topp efter

Trelagrad vevaxel på plats

Utan packbox

Verktyg för montering av packboxar på vevaxel och kamaxlar

Nya kolvringar

Nya skruvar till svänghjulet

Hydraulpumpen är en kolvpump som drivs av vänstra kamremmen

Slangen går till vevhusventilationen

Ny oljekylare

Kamremmar på plats

Ny koppling moterad på svänghjulet

Vackra skruvar med chevroner

Skitig förgasare

Ren förgasare

Rengjort och pulverlackat

Chassinummer

Ett av de få rostiga ställena var frontplåten under motorn, tydligt efter blästring.

Fram till juni 1972 saknade GS det ovala hålet i frontplåten

 

Lackad i AC087 Beige Albatros

Motor påplats

Fjäderben bak

Höger innerskärm lackad i AC087 Beige Albatros